"
Klub Mototuristika
 
Nedeľa, 23. 2018 [17:22] hod.
meniny má   Zdenka
zajtra   Ľuboš;, Lubor
Ceny PHM v EurópeDiaľničné poplatkyDopravné informácieWeblinkyReportáže
  Úvod arrow Detské autosedačky arrow Nebezpečná cesta 59/E77
Úvod
Hľadať
Klub Mototuristika - kontakt
Weblinky
Pozvánky
Oznamy
Reportáže
Inzercia
Dopravné informácie
Dopravné informácie
Dopravné informácie - Európa
Detské autosedačky
Reflexné vesty
Maximálne rýchlosti
Svietenie v krajinách Európy
Automobilové orientačné súťaže a súťaže Rodičia, jazdite opatrne!
Čo sú AOS a RJO
Auto. orientačné súťaže
Pravidlá pre MTT a RJO
Registrácia posádok
Súťaže v roku 2017
Súťaže v roku 2018
Cestovanie - turistika
Cestovanie po Európe
Náučné chodníky Slovenska
AMK v Európe
Motorizmus
Legislatíva
Technika, údržba
Bezpečnosť cest. premávky

PARTNERI
Flag Counter

Novinky

Nebezpečná cesta 59/E77 Tlačiť E-mail
 

    O bezpečnosti našich ciest sa už veľa hovorilo i popísalo. V roku 2007 Európska únia uskutočnila prieskum dopravnej bezpečnosti vo vybraných 23 krajinách EU. Podľa týchto výsledkov Slovensko obsadilo 8. miesto v poradí od najnebezpečnejších ciest. Aj keď od prieskumu uplynuli už dva roky, stav ciest, okrem novo otvorených diaľničných úsekov sa v mnohom nezlepšil, skôr naopak, akosi sa popri už spomínanej výstavbe diaľníc zabúda na údržbu súčasných ciest. Nejde tak ani o kvalitu povrchu ciest, či vyjazdené koľaje, ale o úplne samozrejmý  prvok na cestách, akým je značenie okraja cesty pätníkmi s odrazkami.

    Stačí prejsť úsek cesty I. triedy č. 59 medzinárodného významu (označenie E77) v smere od Ružomberka po Donovaly najmä po Liptovskú Osadu v noci, najmä za dažďa alebo sneženia. Povrch cesty je tmavý, jej okraje tak nie sú viditeľné. Na viac ako 16 km úseku nenájdete pätník, ktorý by vyhovoval požiadavkám ceste I. triedy  medzinárodného významu ! Pokiaľ sa aj okolo cesty nájde nejaké zábradlie lemujúce potok, neobsahuje nijaké reflexné prvky červenej farby, ktoré by zreteľne označovali okraj cesty. Podobne chýbajú takéto reflexné prvky bielej farby aj po ľavej strane cesty.  Cesta je tak za zníženej viditeľnosti nebezpečná.

   V minulosti sa na tejto ceste stalo už veľa vážnych dopravných nehôd aj so smrteľnými následkami. Žiaľ ku  konštatovaniam v správach  o dopravných  nehodách "vodič neprispôsobil rýchlosť stave a povahy cesty" častokrát chýba aj konštatovanie "stav a povaha cesty nezodpovedá nárokom cesty I. triedy medzinárodného významu".  Preto upozorňujeme vodičov, ktorí  týmto úsekom nejazdia často, ale využijú ho príležitostne napr. za zimnou lyžovačkou, aby venovali najmä nočnému prejazdu medzi Ružomberkom a Donovalmi zvýšenú pozornosť, aby práve oni neboli ďalším prípadom v štatistike dopravných nehôd.

    Je potešiteľné, že výstavbe diaľníc sa venuje v posledných rokoch zvýšená pozornosť, ale zas je to o peniazoch. Je to investícia, ktorá sa vráti v podobe  diaľničných poplatkov. Z ostatných ciest taký prospech nie je, preto ostávajú v takom stave v akom sú, ale ktorý má od pasívnej bezpečnosti veľmi ďaleko. Je treba veriť, že sa na tejto ceste nestane  podobná tragédia ako vo februári 2009 v  Polomke, kde v čase  dopravnej nehody tento železničný priechod vôbec nespĺňal požadované parametre, aj napriek niekoľkonásobným upozorňovaniam starostu obce (dopravné značenie, zlá viditeľnosť).


Posledná aktualizácia ( Thursday, 24 December 2009 )
 
< predch.   ďalší >
© 2005 - 2018 Mototuristický portál