"
Klub Mototuristika
 
Štvrtok, 18. 2024 [06:49] hod.
meniny má   Valér
zajtra   Jela
Ceny PHM v EurópeDiaľničné poplatkyDopravné informácieWeblinkyReportáže
  Úvod arrow Dopravné informácie arrow Na diaľnici D1 Bratislava - Trnava od 1. 11. 2010 len 110 km/h
Úvod
Hľadať
Klub Mototuristika - kontakt
Weblinky
Pozvánky
Oznamy
Reportáže
Inzercia
Dopravné informácie
Dopravné informácie
Dopravné informácie - Európa
Detské autosedačky
Reflexné vesty
Maximálne rýchlosti
Svietenie v krajinách Európy
Automobilové orientačné súťaže a súťaže Rodičia, jazdite opatrne!
Čo sú AOS a RJO
Auto. orientačné súťaže
Pravidlá pre MTT a RJO
Súťaže v roku 2021
Súťaže v roku 2022
Cestovanie - turistika
Cestovanie po Európe
AMK v Európe
Motorizmus
Legislatíva
Technika, údržba
Bezpečnosť cest. premávky

PARTNERI
Flag Counter

Novinky

Na diaľnici D1 Bratislava - Trnava od 1. 11. 2010 len 110 km/h Tlačiť E-mail
 

  Vlani, 24. októbra 2009,  bola otvorená trojpruhová diaľnica D1 medzi Bratislavou a Trnavou v oboch smeroch  Diaľnica v celom trojpruhovom  úseku v oboch smeroch nemala a ešte stále nemá odstavný pruh. V priebehu roku 2010 postupne pribúdali a ešte pribudnú aspoň odstavné  plochy pre núdzové státie, aj keď tieto odstavný pruh nenahradia.

Po roku používania trojpruhovej diaľnice, dňom 1. novembra 2010 bude na tomto úseku obmedzená maximálna rýchlosť na 110 km/h vo všetkých pruhoch.

 

Obmedzenie rýchlosti bolo odôvodnené častými a vážnymi dopravnými nehodami, ktoré boli na tomto úseku skoro denným pravidlom. Aj keď  pre obmedzenie rýchlosti existujú vážne a logické dôvody, ako napr. kratšia brzdná dráha, najmä teraz v jesenných a prichádzajúcich zimných mesiacoch, predsa len sa natíska otázka, či neexistuje iné  riešenie.

Obmedzením maximálnej rýchlostí na 110 km/h a v križovatkových úsekoch na 80 km/h sa predĺži jazdná doba o približne 5 minút, čo sa zdá, že nie je až tak veľa, ale v skutočnosti je to predĺženie jazdnej doby o približne 20%. Predĺženie jazdnej doby o takmer jednu pätinu jazdného  času znamená zvýšené riziko vytvárania zápch s malým predpokladom, že dôjde k zníženiu dopravne nehodovosti. Faktom totiž ostáva, že ak by diaľnica mala odstavný pruh k mnohým závažným a tragickým nehodám nemuselo na tomto úseku diaľnice vôbec dôjsť. Prvoradým riešením je výstavba odstavného pruhu alebo alebo možno návrat aj návrat k dvojpruhovej diaľnici pokiaľ sa nedostavia odstavný pruh.

Pre všetkých motoristov však platí tvrdá skutočnosť, že od  1. novembra 2010 musíme po diaľničnom úseku Bratislava Trnava jazdiť maximálnou rýchlosťou  110 km/h.


Posledná aktualizácia ( Monday, 08 November 2010 )
 
< predch.   ďalší >
© 2005 - 2024 Mototuristický portál